יום שבת, 16 בנובמבר 2013

איפה ישנת אתמול?





אין גרסא "מקורית" לשיר הזה

זהו שיר עם שהסתובב באיזור האפלצ'ים.מי שלקח את זכויות הפרסום אליו הוא Cecil Sharp (בחור אנגלי שתרומתו לעולם מוסיקת הפולק האנגלי היא די מטורפת באופן כללי). טריק חביב של הרבה אנשים בתחילת המאה שעברה על כול מיני שירי עם.
יש גם גרסאות שלו על רכבת במקום על נערה.

אלו המילים המתועדות הראשונות של השיר,ששמו המתועד הראשון הוא IN THE PINES

Black girl, black girl, don't lie to me
?Where did you stay last night
I stayed in the pines where the sun never shines
And shivered when the cold wind blows

זהו. את השאר הוסיפו מבצעים שונים לאורך השנים. כולל כניסה למצעד הפזמונים הבריטי למקום ה-20 בגרסה של ה-The Four Pennies ב-1964


לכן מפתיע שרוב העולם חושב ש LEAD BELLY כתב את השיר.




אני הכרתי את השיר כשלהקה אחת ניגנה אותו בסוף שידור טלוויזיה שהם נתנו ב-MTV. הם לקחו את העיבוד של LEAD BELLY ונתנו לו את הפוש הקטן שלהם.
מחר, ה-18 לנובמבר, יחלפו 20 השנים דיוק מאז הקלטת המופע בניו יורק.
באותה תקופה כבר שמעתי בלוז באופן כללי, אבל השם LEAD BELLY היה חדש לי.
אז בהרבה מובנים, את חידוד האהבה שלי לבלוז אקוסטי אני חייב גם קצת ל-MTV  .




למיטב זכרוני קניתי את דיסק של LEAD BELLY בחנות בשם JAZZIS איפהשהוא באיזור הקריות.1996.יכול להיות שאני זוכר לא נכון.

בין האנשים ששימרו את זכר השירים ש LEAD BELLY ביצע\כתב יש קשת דמיונית של אמנים.אציין כאן כמה שמות בולטים :
לד זפלין, אבבא, דורי בן זאב, ניק קייב, וויט סטרייפס ומיניסטרי



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה