יום שישי, 22 בנובמבר 2013

My Ultra Personal Top 15 Queen Songs - #15-1

ביום ראשון הקרוב יהיה יום השנה לפטירתו של פרדי מרקורי, סולן להקת קווין.

את קווין גיליתי ב-1989, כשהאלבום  THE MIRCALE יצא. במשך שנתיים חפרתי את העולם כדי להשיג אלבומים שלהם. בתקופה שלפני האינטרנט זה היה קצת יותר מסובך, מה גם שהם לא היו בדיוק הדבר הכי חם ופופלארי בעולם.
ב-1991 יצא INNUENDO. אז כבר הייתי מעריץ די פסיכי - ספרים, פוסטרים, הופעות בוידאו ועד מגוון שטויות.
דמיינתי שאני אראה אותם בהופעה. ראיתי את המופע שלהם בריו כ"כ הרבה עד שהקלטת התחילה לזייף.
ניגנתי על התופים עם קסטות שלהם. רוג'ר טיילור הוא אחד המתופפים שאני הכי אוהב בעולם, שגם שר וגם כתב כמה מהלהיטים הכי גדולים של הלהקה באייטיז. על ברייאן מאי ורוג'ר דיקון אין לי הרבה מה להגיד - בחלום אוטופי שלי אני מחליף את רוג'ר טיילור להופעה אחת איתם בוומבלי (זה גם חלום שחוזר אליי כול כמה שנים, רק שאני רואה את ההופעה גם מכיסא התופים וגם מהשורה הראשונה בתור מעריץ).

ופרדי.

ב-23.11.1991 יצאה ההודעה הרשמית - פרדי מרקיורי חולה באיידס ומן הסתם גוסס.
לפני שהצלחתי להבין או לעכל, עבר לו יום ופרדי מת.
ביום שפרדי מת, משהו בתוכי מת. כשאדם יאוך מת הרגשתי את אותה התחושה. אבל הפרש של עשרים שנה ומוות של מישהו קרוב אליי שינה את החוויה. כשפרדי מת, הייתי בן 14. זה אומר הכול מבחינתי.

אחרי שיחה עם איש יקר בשם קוואמי על מצעדים אישיים, גיליתי לו שיש לי מצעד פרטי של השירים האהובים עליי של קווין. לא ה"להיטים הגדולים" - השירים שהם להיטים בשבילי, בעיקר קטעי אלבום. אלה שרק מי ששומע את האלבום מהתחלה עד הסוף  מכיר ומוקיר. לא לדאוג - יש גם "שירים מוכרים".

ואז הרגשתי שבא לי לעשות עם זה משהו. והתאריך, בנסיבות המצערות, התאים.

גיליתי שהתקופה הכי משמעותית בשבילי מבחינת הלהקה היא בין השנים 1976 ל-1981.
גיליתי מחדש את הטקסטים, שבתור ילד לא ממש עניינו אותי. אבל עיצבו לי את האישיות בלי ששמתי לב.
גיליתי שאת אחד השירים היחידים ששנאתי שנאת מוות בתור ילד - אני אוהב אהבת אמת היום (רמז - שיר מס' 7 ברשימה של הנגן). הוא דיכא אותי. אבל ממרומי גילי הצנוע, הוא מרגש אותי.


מזהיר מראש - אין כאן שירים כמו "רפסודיה בוהמית" או " דבר קטן ומשוגע שנקרא אהבה". אוהב אותם מאוד אבל הם לא בDNA שלי כמעריץ פנאטי של הלהקה.
שימו לב - השיר הראשון הוא למעשה מקום מס' 15 וכן הלאה וכן הלאה עד השיר האחרון, שהוא השיר האהוב עליי של קווין בכול הזמנים.

 יש כפתור SHARE למטה. השתמשו בו בחוכמה :)



3 תגובות: